יום חמישי, 26 בדצמבר 2013

תחנות של צילום - באיזה גיל כדאי להביא את התינוק להצטלם

כדי שלא תפספסו את הרגעים המושלמים לצילום, אציג לכם את ה"תחנות" שבהן כדאי להגיע להצטלם.
כמובן שניתן להצטלם גם בין ה"תחנות" אבל מנסיוני בתחנות האלה יוצאות התמונות הטובות ביותר.
כדאי לתכנן ולתאם מספיק זמן מראש בהתאם לגיל, כי לפעמים זה מה שעושה את ההבדל בין תמונה נחמדה לתמונה מעולה.

התחנה הראשונה - ניובורן

התחנה הראשונה והמוצלחת ביותר היא 5 ימים עד חודש.  כשיש עדיפות ברורה לשבועיים הראשונים. בגיל הזה התינוקות ישנים שינה
עמוקה מאוד ומכורבלים בתנוחה עוברית ומאפשרים לי להניח אותן בתנוחות המתוקות שניתן לראות בגלריית ניובורן.


ברור לי מאוד שלעיתים קרובות קשה לצאת מהבית ולהגיע לסטודיו בגיל צעיר כל כך, אבל אלו הם ימים שלא חוזרים על עצמם
וזהו חלון הזדמנויות נדיר שחבל לפספס. אני מבחינתי משתדלת בכל מרצי לתת תחושה של בית כשמגיעים לסטודיו ולעזור
בכל מה שאפשר כדי שזמן הצילום יעבור בנעימים ושתעבור עליכם חוויה מדהימה.

התחנה השניה - גיל 3-4 חודשים

אמנם ניתן להצטלם גם בגילאים צעירים יותר (חודש וחודשיים) אבל אז הצילומים הם בעיקר צילומים משפחתיים כשהתינוק
מצולם בידיים של ההורים. בגיל 3-4 חודשים התינוק כבר מרים את הראש מחייך ומגיב. בגיל הזה מספיק לשים את אמא או
אבא מולו כדי שיפזר חיוכים בלי סוף.





התחנה ה
שלישית - גיל 6-9 חודשים

בגיל הזה התינוק כבר ממש תיקשורתי. קל להצחיק אותו, הוא מרים עצמו על הידיים ולקראת גיל 8-9 חודשים לרוב גם יושב ומשחק.
זה גיל כייפי מאוד והצילומים בגיל הזה יוצאים חמודים להפליא. לרוב התינוק עדין לא זוחל (או זוחל בצורה מהוססת) ומאוד קל
להשאיר אותו במקום אחד ולהשתמש במגוון רקעים ותפאורה מעניינת.



התחנה ה
רביעית - גיל שנה

גיל שנה הוא גיל קסום. התינוק כבר מתחיל לעמוד (נשען על דברים או לעיתים כבר בכוחות עצמו), לעיתים גם מתחיל לעשות כמה צעדים.
לרוב בגיל שנה התינוק כבר זוחל ומודע לסביבה, מתפקע מצחוק, רוקד ומניע את גופו לצלילי מוסיקה ומוחא כפיים. תענוג אמיתי!
בגיל הזה התינוק כבר מתחיל להיות פעיל מאוד, וכבר קשה יותר לגרום לו לשבת במקום אחד. לכן אני אוהבת במיוחד את צילומי
ה"קייקסמאש" שמיועדים במיוחד לגיל שנה (אפשר גם שנתיים). בקייקסמאש מניחים עוגה מעוצבת מול הילד, לרוב לכבוד יום הולדתו
הראשון, ונותנים לו להתמודד איתה איך שמתחשק לו. החוויה מניבה תוצאות מדליקות ומתוקות של ילד מרוח בעוגה ומאושר.
העוגה המעניינת וההתעסקות איתה מאפשרות לילד לשבת במקומו לכמה דקות ברצף, מה שמאפשר לי לתפוס אותו דרך עדשת המצלמה
בזויות שונות ותקריבים.
לאלו שלא חובבים לכלוך במיוחד (אני קוראת ללכלוך כזה "לכלוך טוב") ומעדיפים תמונות רגילות, בגיל שנה אני נותנת לילד לשחק
על הסט ואני מצלמת תוך כדי משחק

ומה הלאה?

מגיל שנה והלאה הכל הולך. לכל גיל יש את הדברים המתוקים שלו, וגם את האתגרים שלו, איתם אני מתמודדת מתוך נסיון רב
בעבודה עם ילדים בכל הגילאים (וגם כאמא לשלושת ילדיי הפרטיים שלי). הצילום נעשה תוך כדי משחק וכיף, והמטרה היא לתת
לילד הרגשה של חוויה כייפית ולא של משהו מעיק שחייבים לעשות.

אני פה בשבילכם, בכל גיל, לעזור לכם להנציח בצורה אמנותית רגעים שלא יחזרו.



לתיאום סשן צילומים: 052-5628706
אתר האינטרנט של הסטודיו: www.shulmanphoto.co.il
דף הפייסבוק של הסטודיו: www.facebook.com/studioshulman

תגובה 1:

  1. הי שימרית,
    אני מאוד נהנת כל פעם לקרוא את הרשומות שלך ולצפות בתמונות המדהימות ובעיבודים!! (ואני מאוד נהנת מהחוברת פוטושופ!)
    רציתי לשאול אותך לגבי גיבויים של כל חומר הצילום, חשבתי שקראתי על זה פעם בבלוג שלך אבל לא הצלחתי למצוא..
    האם את משתמשת בגיבויי ענן? בהארד דיסק? האם תוכלי לענות בצמצום או לכתוב רשומה על העניין? תודה רבה! עמית

    השבמחק